Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Nowe legitymacje służbowe policjantów

Od 1 stycznia 2015 roku będą obowiązywały nowe legitymacje służbowe policjantów. Nowe dokumenty będą posiadały więcej zabezpieczeń, które podniosą poziom ich bezpieczeństwa. Legitymacje będą ważne przez 4 lata, czyli do 31 grudnia 2018 roku. Dokumenty, którymi aktualnie posługują się policjanci tracą ważność 31 grudnia br.

Nowe legitymacje zachowają obecnie obowiązujące wymiary i format karty identyfikacyjnej. W odróżnieniu od aktualnych dokumentów, nowe legitymacje będą zawierały nazwę jednostki organizacyjnej policji, w której funkcjonariusz pełni służbę. Z tym, że w przypadku gdy:

policjant pełni służbę w komisariacie policji na legitymacji będzie wskazana nazwa komendy powiatowej policji, komendy miejskiej policji lub komendy rejonowej policji, na obszarze działania której znajduje się komisariat;
policjant pełni służbę w komisariacie specjalistycznym to na legitymacji będzie umieszczona nazwa komendy wojewódzkiej (Stołecznej) policji, na terenie której znajduje się komisariat specjalistyczny;
policjant pełni służbę w ośrodku szkolenia policji na legitymacji będzie umieszczona nazwa komendy wojewódzkiej (Stołecznej) policji, na obszarze działania, której znajduje się ośrodek szkolenia.

Wprowadzone zmiany pozwolą obywatelom, wobec których policjant podejmowałby interwencję, na precyzyjniejszą identyfikację jednostki policji, w której ten funkcjonariusz pełni służbę.

Szacuje się, że jednostkowy koszt wydania nowych legitymacji służbowych wyniesie 22 zł.

Opisane zmiany przewiduje rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych zmieniające rozporządzenie w sprawie legitymacji służbowych policjantów.

(MSW / mw)

Powrót na górę strony